Poniższy schemat prezentuje zależności operacyjne pomiędzy spółkami z Grupy Enea oraz partnerami biznesowymi i Klientami w segmencie Obrotu:
Sprzedaż energii elektrycznej i paliwa gazowego odbiorcom detalicznym realizowana jest w głównej mierze przez Enea SA 1). W 2015 r. Spółka utrzymała sprzedaż energii elektrycznej Klientom biznesowym i Klientom z gospodarstw domowych na poziomie roku ubiegłego, a także znacząco zwiększyła sprzedaż paliwa gazowego, w szczególności do odbiorców biznesowych. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu do oferty nowych produktów oraz realizacji działań promocyjnych komunikujących ofertę Spółki.
Sprzedaż energii elektrycznej i paliwa gazowego odbiorcom detalicznym Enea SA w latach 2010-2015
1) Rozszerzenie działalności w segmencie Obrotu o sprzedaż gazu ziemnego nastąpiło w IV kwartale 2014 r.
W 2015 r. głównymi źródłami zakupu energii elektrycznej przez segment Obrotu (Enea SA oraz Enea Trading) były: rynek wewnętrzny i bilansujący (46% łącznych zakupów) oraz rynek terminowy i SPOT (46% łącznych zakupów). Zakupiona energia była w 2015 r. sprzedawana głównie do Klientów finalnych, których udział w całkowitej sprzedaży wynosił 59%.
Poniższe wykresy przedstawiają kierunki zakupu i sprzedaży energii elektrycznej przez segment Obrotu 1):
Wolumen 2015 [TWh] | |
---|---|
Rynek terminowy i SPOT | 13,4 |
Rynek lokalny | 2,3 |
Pozostałe 2) | 13,2 |
RAZEM | 28,9 |
Sprzedaż energii elektrycznej i paliwa gazowego
Wolumen 2015 [TWh] | |
---|---|
Klient detaliczny | 17,0 |
Rynek wewnętrzny | 2,5 |
Pozostałe 3) | 9,4 |
RAZEM | 28,9 |
1) Rozszerzenie działalności w segmencie Obrotu o sprzedaż gazu ziemnego nastąpiło w IV kwartale 2014 r.
2) Rynek wewnętrzny i bilansujący
3) Sprzedaż hurtowa na rynku terminowym i SPOT, sprzedaż hurtowa zewnętrzna, rynek bilansujący