Podnoszenie efektywności obszaru wsparcia
W Grupie Kapitałowej Enea usługi wsparcia są realizowane przez Enea Centrum. W roku 2015 kontynuowano budowę efektywnego Centrum Usług Wspólnych w zakresie funkcji wsparcia, takich jak:
- obsługa Klienta
- IT
- finanse i księgowość
- kadry
- logistyka
- windykacja
Ponadto, w ramach obszaru CUW scentralizowano działania w zakresie:
- koordynacji obsługi prawnej
- administracji i rozwoju serwisów internetowych Spółek GK Enea
- elektronicznego obiegu dokumentów zobowiązaniowych i delegacji
W 2015 r. w poszczególnych obszarach wprowadzano zmiany w organizacji pracy, wdrażano nowe systemy informatyczne, które w dalszej perspektywie pozwolą na optymalizację procesów i podnoszenie efektywności realizowanych zadań. Enea Centrum prowadzi szereg projektów optymalizacyjnych, których celem jest obniżenie kosztów i podniesienie jakości usług świadczonych na rzecz pozostałych spółek z GK Enea.
Od 1 stycznia 2016 r. przejęto obsługę w zakresie usług wsparcia z kolejnych trzech spółek GK Enea – Enea Serwis, Enea Pomiary i Enea Oświetlenie.
2015 rokiem optymalizacji i poprawy efektywności
- Centralizacja i optymalizacja efektywnościowa procesów biznesowych – obniżanie kosztów jednostkowych
- Rozszerzenie świadczonych usług na kolejne Spółki z GK Enea
- Wdrażanie systemów IT wspierających pracę w poszczególnych obszarach
- Rozbudowa katalogu usług – centralizacja kolejnych funkcji wsparcia